Zateplení dodávky Mazlík
A Bumblebee furgon átalakításával kapcsolatban már két cikket is közöltünk a furgonszigetelésről. Most a nyitrai Honza és Klára diákok is elkezdték a furgon szigetelését, és intenzíven dolgoznak a Mazlík furgon lakásbővítésén. Egyedülálló lehetőségük van összehasonlítani két különböző furgon szigetelését. Reméljük, hogy cikkeink sokak számára inspirációul szolgálnak majd, ha úgy döntenek, hogy belevágnak egy furgon lakóautóvá alakításába.
Honza és Klara diákok a bizonyíték arra, hogy egy furgon szigetelése könnyen megoldható, még előzetes tapasztalat nélkül is. Mindössze ügyességre, a megfelelő anyagra és az ügy iránti szenvedélyre van szükség. Nézzük, hogyan sikerült a Mazlík furgonjuk szigetelése.

Ahogy Klara és Honza maguk is elmondták, sok időt töltöttek a szigetelőanyag kiválasztásával, és rengeteg videót néztek meg, hogy a legjobb megoldást válasszák a furgon szigetelésére. Végül arra a következtetésre jutottak, hogy valószínűleg nincs tökéletes szigetelés, és hogy minden egyes anyagnak, amelyet figyelembe vettek, megvannak az előnyei és hátrányai.
Volba izolačního materiálu
Clara eredetileg a juhgyapjút tartotta ideálisnak. Különösen tetszett neki, hogy ez egy természetes anyag, amely könnyen szakad, és mindenféle hézag kitöltésére használható, amiből vannak
a furgonban. A juhgyapjú és más szigetelőanyagok előnyeit és hátrányait korábbi cikkünkben részletesebben is tárgyaltuk. Klara és Honza azonban végül lemondott a juhgyapjúról, és úgy döntöttek, hogy a szigetelés nagy részét a mirelon nevű mesterséges anyagból készítik.
A mirelon egy polietilénhabból készült csík vagy tábla, amely:
- Kiváló rugalmassággal rendelkezik.
- Könnyen megmunkálható és vágható.
- Nem szívja magába a nedvességet és kémiailag ellenálló.
- Könnyen és gyorsan összeszerelhető.
- Egészség- és környezetbarát.
- Újrahasznosítható és nem szennyezi a környezetet.
A fiatal diákok megfogadták a környezetük tanácsát, és egyenesen a mirelon szigetelőanyag gyártójához, a vratimovi székhelyű Mirelhez fordultak szakértői tanácsért a szigetelés legjobb módjával kapcsolatban.

Ez a döntés hamarosan tökéletesnek bizonyult, már csak azért is, mert nem volt Mirel boltjuk.
Ostravából, és ha valamiből hiányt szenvedtek, azonnal el tudtak jönni, hogy feltöltsék a készletüket. Egy másik nagy előny volt a szigetelőanyag kedvező ára. Mivel a mirelont széles körben használják a nagy építkezéseken, a gyártó olcsóbban adja el a maradékát, így Klára és Honza sok pénzt spórolt a szigetelésen.
Zateplení podlahy a stropu
Honza és Klara úgy döntött, hogy a padló szigetelésével kezdik. Mivel a furgonjuk padlója hullámos alakú, a "hullámok" közötti hézagokat 10 mm vastag szigetelőréteggel töltötték ki, hogy sík felületet hozzanak létre. Mivel ez a réteg öntapadós volt, a levágott csíkokat közvetlenül a padlóra tudták ragasztani, amelyet műszaki benzinnel zsírtalanítottak.

Ezután az előkészített padlóra újabb, ezúttal 20 mm vastag mirelonréteget fektettek. Ezt a réteget már nem ragasztották le, és csak az eredeti padló rétegelt lemezzel terhelték, amelyet előzőleg
eltávolítottak a furgonból. Javasoljuk, hogy a padló szigetelése után ne dobja ki az eredeti padlólapot, hanem tegye vissza az eredeti helyére, mivel pontosan illeszkedik a kabin formájához, és kiváló alapként szolgál a lakótérben lévő bútorok számára is.

A mennyezet szigetelésénél Honza és Klara ugyanúgy járt el, mint a padló esetében. A padlóhoz hasonlóan a mennyezet is hullámos, így az eljárás gyakorlatilag azonos volt. A hézagokat ismét 10 mm-es öntapadós mirelonnal töltötték ki, és fölé egy újabb 20 mm-es réteget feszítettek, amelyet kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettek az első réteghez.
A gerendákat szerelőhabbal töltötték ki, majd az egész mennyezetet mirelonnal és PET-fóliával fedték be, amely nemcsak a hőt hivatott visszaverni, hanem a levegőből származó vízpára behatolását is megakadályozza. A fóliát ismét csak kétoldalas ragasztószalaggal ragasztották fel. Hogy minden tökéletesen tartson, a végén megfúrták a falakat.
fadeszkákat a gerendákhoz, és kész is volt a mennyezet.

Zateplení stěny a dveří
Miután a mennyezet és a padló szigetelése megtörtént, az oldalfalakon és az ajtókon volt a sor. A legtöbb felületet öntapadós mirelon szigetelőhabbal borították be. Egyes helyeken 10 mm, máshol 15 mm vastag habot használtak. Ezután az egész területet újraragasztották legalább egy 10 mm-es réteggel, így a szigetelés minimális vastagsága 25 mm volt. Klára és Honza a belső kerékjárati íveket 15 mm vastag mirelon réteggel szigetelték, de néhány helyen a szigetelés vastagsága 50 mm.
Honza és Klára eredetileg mirelon ragasztóval akarta leragasztani a szigetelőhabot. Bár a ragasztó nagyon jól tapad, a tényleges ragasztás nagyon hosszadalmas folyamat volt, és a ragasztónak erős szaga van. Ezért úgy döntöttek, hogy a lehető legtöbbször kétoldalas ragasztószalagot használnak, és mint mondják, az egész idő alatt egyetlen problémájuk sem volt a kétoldalas ragasztószalaggal.

Klára és Honzaa szigetelés után maradtszigetelőanyagot kisebb darabokra tépte, és megtöltötte vele a gerendákat. A kisebb lyukakba szerelőhabot fújtak, és az üreg végére polisztirolgolyókat szereztek, amivel a furgon utolsó, alsó lyukait töltötték ki. Végül fokozatosan mindent mirelonnal és PET-fóliával szigeteltek.


Kívánjuk Klárának és Honzának, hogy a furgon új szigetelése jól szolgálja majd őket a Mazlíkkal való utazásaik során.
és betöltse a célját.
Ha érdekel Honza és Klára története, és szívesen olvasol cikkeket a furgon átalakításáról, akkor az Instagramon @vanstudentslife oldalon is követheted őket.